Sunday, 8 May 2011

Selamat Hari Ibu...


8 Mei upenye hari ibu..,sy xtau pon..,sy slalu konpius..,dulu ingtkn 10 Mei..
upenye ari ni.. hihi..
nsb bukak fb,klo x.,xtau ble tarikh sebtol nye ari ibu ni..
ibu,ma,mak,mummy,umi,mek,cik,we dan may be ade lg panggilan2 lain yg seorg anak pnggil kt ibu mereka.
and i just call my mom 'mak' je..
hua2..,mne2 pon boleh.,smua sme je actually..,
yg penting ksh syg kte kt mak kte xkn penah pudar...
merekalah yg telah membesarkan kte smpai jd kte pd ari ni..haha..mcm penin je ayat tu..
paham sndiri je le ek..
kt fb skrg smua pakat post psl ibu.,sy amik satu post ni..

'Setiap manusia yg wujud di muka bumi pastinya dia dikandung dan dilahirkan oleh seorang wanita melainkan Adam a.s. Kemudiannya barulah ia dikendong dan dibelai oleh org lain samaada ibu kandung,ibu angkat,ibu susu dsb.Andai kita hanya ada 1 hari dan satu detik kita berdoa utk ibu,sebenarnya kita alpa bahawa semua detik yg ada dlm 365 hari itu penuh dgn doa ibu utk kita,begitulah murninya kasih ibu duhai anak2ku'


mendlm kn maksud post ni..,
mak kte tiap2 hari mendoakan kebahagian,kesejahteraan n also keselamatan kte..
dan harapnye kte jgk xlekang dr mndoakan keselamatan mereka di dunia dan akhirat..
bkn mak saje,tp utk ayah skali...huhu..

tu je la kot entri kali ni..,smpena hari ibu..
(xtau nk tulis mnde dah ni actually..hehe)

utk mak sy..,wlupon mak meme x baco blog ni..apatah lg fb..
nk kol,segan plak ase..
tp xpe la..biar hati dgn hati yg same2 mengetahuinye..
sy syg mak more than words..
love u very very very much...!
♥ ♥ ♥

2 comments:

Mohd Yusuf said...

Ibu penyayang???
ada yg penyayang, ada yg tidak...
Ibu yg macam syaitan pun ada tapi syukurlah aku ada ibu(mak) yg baik....hehehhehe

cikah said...

emm..,mungkin ade la yg mcm tu usop..,tp wat mcm mne..huhu..